SEO Analyse & Rapport

Få bedre resultater med SEO

SEO analyse og SEO rapport

Giv Google dit bedste i 2024

Der er reelt intet formål i at arbejde med hverken link building, konverteringsoptimering, tekstforfatning eller andet på din hjemmeside / webshop, hvis den tekniske platform ikke er i orden. Og det er den desværre sjældent - selv ikke nye hjemmesider overholder de mest basale krav til søgemaskinevenlighed.

Løsningen er en SEO analyse / website analyse med dertil hørende rapport, og dem udfører vi mellem 5 og 8 af hver eneste måned for danske og udenlandske hjemmesider. Parat til at få din?

Modsat de fleste andre er vores rapporter 100% håndlavede. Og så adskiller de sig væsentligt fra branchen i almindelighed, da de absolut ingen tid spilder på roser. De handler kun om det, der enten skal eller bør forbedres - og hvordan du gør det!

Et opkald fra Thomas afklarer, hvad du har brug for, ikke har brug - og hvorfor. Derfra er der kun kort vej til et godt tilbud!

Thomas Rosenstand SEO ekspert - her er hver dag SEO-day!

Hvem har brug for en SEO rapport?

Helt skåret ind til benet: Alle - på et tidspunkt. Hvis du har fået en ny hjemmeside, har fået redesignet hjemmeside eller tilføjet nye "afdelinger" på din hjemmeside, er det en god ide at få en analyse og rapport. Hvis du ikke har de placeringer, du "fortjener", er en SEO analyse første skridt!

Regelmæssige tjeks af især webshops er et must! Den slags har vi i øvrigt særligt lave priser på - læs om SEO abonnement her.

Teknisk SEO analyse der virker

Køreplan og forklaring der er til at forstå!

Website analyse - Søgemaskinevenlig hjemmeside / webshop?

Begrebet dækker over en lang række faktorer, der har større eller mindre indflydelse på, hvor godt du bliver placeret i søgeresultaterne. Det er blandt andet:

  • Genererer din hjemmeside duplicate content?
  • Udnyttes dine sidetitler godt nok?
  • Er der problemer med den tid, det tager at loade hjemmesiden?
  • Består du Core Web Vitals?
  • Kan søgemaskinerne læse alt dit indhold?
  • Er der mange fejlsider (404)?
  • Er der tekstindhold nok? Og er teksterne gode nok?
  • Er der korrekt opsatte redirects?
  • Er der problematiske forhold i din linkprofil?
  • Sikrer du, at dine gæster bliver på din side?

Og mange, mange flere punkter. Her er listet nogle af dem:

Mobilvenlighed Duplicate Content
Loadhastighed Tyndt indhold
Billed- og grafikkomprimering Redundant indhold
Barrierer for crawl Kannibalisering af søgeord
Barrierer for rendering Meta Descriptions
Sårbarhed for negativ SEO Image Alt Tags
Opsætning ved brugergenererede URLs Mark-up
Sorteringsfunktioner Konsistens i interne links
Paginering Forældreløse sider
Sidetitler (title tags) HTTP / HTTPS problemer
Brug af Canonical URL Tag Serverfejl
Robots.txt 404 status
Brug af noindex Døde links
Brug af nofollow Brug af redirects
Brug af H-tags Sprogversionering / HREF LANG
URL parametre Cookies
GEO Targeting Spejling fra udviklingssite
Overordnet brugervenlighed Konverteringsbarrierer
Call to action punkter Brug af pop-ups
XML sitemaps HTML sitemaps
URL struktur Core Web Vitals
Klikdybde HTTP Headers

Hvorfor er en analyse af hjemmeside vigtig?

Det er den, fordi det er grænsende til det absurde at kæmpe med links, gode tekster og alt det andet, hvis din shop- eller webplatform modarbejder dig og din indsats. Og fakta er, at det gør langt hovedparten af selv helt nye hjemmesider. Der er desværre meget langt, før webbureauerne lærer, hvad der skal til teknisk, før deres systemer understøtter Googles ønsker og krav.

Også med hensyn til brugen af systemet, er der meget at hente. Det er en kundskab at skrive rigtigt, udnytte sidetitler maksimalt og så videre. Og alt det gennemgås også i en SEO analyse og rapport fra os!

Hvad koster en SEO analyse og rapport?

Vi finder det absurd at tilbyde faste priser "ud af boksen" baseret på størrelsen af din hjemmeside. Det er jo ikke rimeligt, at ejeren af en stor hjemmeside næsten uden fejl skal betale det samme for en analyse og rapport, som ejeren af en stor hjemmeside, der er meget fejlbehæftet.

Præcist som med andre ydelser inden for søgemaskineoptimering gælder også her, at ikke to opgaver er ens.

Derfor udfærdiger vi altid et tilbud, der er baseret på, hvor omfattende opgaven er for os.

Kan vi se, at det står slemt til med din hjemmeside, vil en analyse og rapport koste mere, end hvis der kun er mindre problemstillinger at arbejde med.

Et tilbud er naturligvis gratis og uden forpligtelser for dig.

Hvad indeholder vores SEO rapporter?

Først og fremmest: Vores SEO analyse og rapport er 100% håndlavet. Vi arbejder ud fra 24 års erfaring, og vi ved, hvad vi skal kigge efter.Det er Thomas Rosenstand selv, der udfører alle analyser - og de udføres efter et princip, der er ret unikt:

Vi kontrollerer ikke blot, at tingene er i orden - vi leder efter fejlene

Ingen roser og ingen tom snak

Selve rapporten indeholder ikke én eneste rose til dig - du skal ikke spilde din tid med at sidde og læse, hvad du har gjort godt nok.

Vi analyserer over 60 faste punkter - og foruden disse analyserer vi, hvad der er unikt for netop din hjemmeside og det system, den er bygget i.

Rapporten, du får, indeholder alt, hvad der kan influere på dine placeringer i søgemaskiner som Google, Bing m.fl. Og helt uden fyld eller automatiserede "analyser" - men lige ind til benet og uden filter som SEO skal være!

Need og Nice

Vi opdeler rapporten i to sektioner: NEED og NICE:

    • Punkterne under NEED er af afgørende betydning - og de skal rettes/udføres for at få succes.
    • Punkterne under NICE er gode at få fikset også, hvis det er inden for rimelighedens grænser rent arbejdsmæssigt for dig.

Din SEO rapport fra os er derfor et ultra-effektivt værktøj, hvor du ikke behøver at frygte uoverskuelighed - rapporten er udfærdiget, så den er reelt brugbar. En køreplan for optimering af SEO ganske enkelt.

Hver eneste problemstilling, fejl og uhensigtsmæssighed dokumenteres med screendumps og evt. relevante links til information - og til hvert af disse punkter punkter anvises én eller flere mulige løsninger i prioriteret rækkefølge.

En SEO rapport fra os er dermed både en køreplan for dig og dit webbureau - og et yderst effektivt værktøj til at nå dine mål.

Brug kontaktformularen øverst til højre her på siden - så ringer Thomas Rosenstand til dig hurtigst muligt og aftaler, hvad du skal have tilbud på.

Lad os bare være ærlige: Vi finder det, de andre ikke finder - og det kommer dig til gode!

Hvilke fejl påvirker SEO?

Det hurtige svar er: Alle. Men helt så enkelt er det alligevel ikke. Nogle fejl (og mangler) har ekstrem negativ effekt - andre har kun minimal effekt.

Når vi alligevel svarer "Alle", skyldes det, at Google anlægger en overordnet kvalitativ betragtning på hele hjemmesiden, og her tæller alle fejl og mangler med.

Det gælder i stigende grad også hastighed - altså loadtider og den såkaldte "Page Experience", Core Web Vitals med mere.

Ergo: Jo færre fejl, mangler og uhensigtsmæssigheder, du har - jo bedre er du rustet i kampen om at nå de øverste pladser i Google på det, der virkelig tæller.

Dur de gratis SEO rapporter online?

Nej! Vi er nødt til at sige, at de ganske enkelt ikke finder det, der er væsentligt, men at de til gengæld støjer forfærdeligt med helt uvæsentlige ting.

Du kan lidt sammenligne det med at vælge mellem at gå til lægen og få et komplet helbredstjek - eller svare på 10 spørgsmål om dit helbred i et online spørgeskema for at få en rapport på, om du er sund eller ej.

Ingen - som i absolut ingen - professionel SEO ekspert ville drømme om at benytte sig af den slags analyser og rapporter. Og det skal du heller ikke!

Kreative programmører

En meget stor del af de i øvrigt sindssygt dygtige programmører har ingen eller meget overfladisk forståelse for SEO. Det er ikke min påstand - det er et ubestrideligt faktum.

Det betyder, at vi ofte støder på yderst velbyggede hjemmesider med en eller flere finurlige funktioner, der i den grad er smarte - og som helt eller delvist ødelægger Googles forståelse for siden.

Det kræver en god portion mavefornemmelse, viden og rigtig brug af de rigtige værktøjer at identificere denne type fejl, finde alternative løsninger og få dem beskrevet og testet.

Det kan vi - i al ubeskedenhed.

 

Få en gratis SEO-snak - bedre end et generisk tilbud!

Start her, hvis du bare vil i top på Google! Få et opkald fra SEO ekspert Thomas Rosenstand - Det er uden forpligtelser for dig, og efter en kort samtale er Thomas klædt på til at hjælpe dig bedst! Lad torsdag, 21/11 være dagen, hvor vi starter en dialog! Gider du ikke formularen? Send en e-mail til Thomas her.

Thomas startede med optimering, før Google gik i luften. Mange i Danmark kalder ham "Mr. SEO" - og han er kendt for at kalde tingene for, hvad de er.

Få en snak med Thomas - gratis

Artiklen er skrevet af

36 98 71 40 (dansk takst)

Vi har åbent mandag til fredag fra 14:00 til 23:00 dansk tid på telefonen.

Du kan skrive en e-mail, når det passer dig - vi svarer lynhurtigt!

Overvej vores nyhedsbrev - vi sender SEO tips hver anden mandag!

SEO-LEX 24

Vil du lære SEO - så køb min bog, fyldt med alle mine erfaringer fra snart 25 år i branchen. Så god, at den aldrig har været gratis - og så god, at den stadig er den bedste efter hver årlig opdatering.

  • 521 sider SEO e-bog  – 120 minutters videoer
  • Kendt som "Biblen om SEO"
  • Nyeste udgave: 12. december 2023

Concept Interest er i dag en del af TCON Services, LLC med hjemsted i Florida, USA

Scroll to Top