Rejsen fra reklamer til SEO
Alle har en historie, og vores kan fylde en hel bog. Det slipper du for her - og i stedet får du en yderst komprimeret gennemgang af historien bag Danmarks absolut ældste (og nogle siger bedste) SEO bureau - som vi har drevet i mere end 2 årtier efter vores filosofi.
Vi dækker ikke blot hele Danmark - vi dækker også hele Google! Er du klar til at blive en del af vores historie - kontakt os!
Er du nysgerrig efter, hvad der er sket siden 1998, hvor vi kom til verden?
Vi har lavet en tidslinje, der er kort og lige til at overskue.
Den kan du rulle ned til ved at klikke her.
Spørg om os!
Det, du ikke kan finde her, kan vi fortælle dig, når vi tales ved!
Sådan set ja. Vi startede i 1998 i Himmerland. Nu er vi i Florida (siden 2009), men vi er lige så pæredanske, som vi var dengang.
Ja - og det er jo en bred vifte spændende fra teknik over tekster til konverteringsoptimering og salgsrådgivning.
Af den enkle årsag at vores filosofi siger, at vi skal være absolutte eksperter i alt, vi laver. Det var ikke længere muligt at sikre det med både SEO og AdWords.
Med SEO ja! Vi har adskillige nære partnere, som vi henviser vores kunder til indenfor områder som AdWords, Facebook og mere specialiseret programmering etc.
Historien i ultrakort form
1998
Charlotte R. Bülow etablerer Concept Interest i Aalestrup i Himmerland som et "one-woman" firma. Dengang var hovedarbejdsområdet salg og formidling af trykopgaver. Kunderne var primært reklamebureauer og større virksomheder. Opgaverne betød etablering af et unikt samarbejde med landets største og bedste trykkerier - et netværk, der siden har betydet, at vi kan tilbyde vores kunder produktion af tryksager til særdeles attraktive priser.
1999
Thomas Rosenstand bliver en del af Concept Interest.
2000
Virksomheden flytter til Haverslev - også i Himmerland - og den første medarbejder ansættes. Samtidig udføres de første opgaver som reklamebureau sideløbende med online marketing.
2001
Yderligere to medarbejdere ansættes. En hurtigt voksende andel af opgaverne er deciderede reklamebureauopgaver, og funktionen som tryksagsformidler neddrosles.
2002
Bureauet tæller nu fem mennesker og en del freelancere. Stort set alle opgaver er nu reklamebureauopgaver, og tryksagsformidlingen udføres for "gamle kunder". 2002 blev et jubelår for Concept Interest - både hvad angår succes med opgaver og økonomisk.
2003
Yderligere en grafisk designer ansættes, og 1. februar omdannes virksomheden til et selskab. I foråret påbegyndes en udvidelse af bureauet med yderligere 120 kvm., der står færdig 1. august. med nye omgivelser til de kreative, nyt mødelokale og aircondition (varmepumper) til alle. Dermed blev det også endeligt besluttet at blive i Himmerland. Året slutter igen som yderst tilfredsstillende.
2004
En række nye og spændende kunder kommer til - og vi indleder samtidig flere samarbejder med stærke kreative kræfter, der på projektniveau bidrager til de enkelte koncepter. Året blev det bedste og mest udviklende for os - og dermed også for vores kunder. November og december satte nye rekorder for os - målt på både omsætning og indtjening. Vi er bedre rustet end nogensinde før til at gøre en forskel i 2005, så det vil vi gøre!
2005
Året startede med hektisk aktivitet, og allerede den 1. februar måtte vi udvide staben med yderligere en kreativ. I maj 2005 bød vi igen velkommen til endnu en ny Concepter. Bliver det sådan ved, skal vi snart bygge igen. Regnskabsåret 2004/2005 sluttede 30. juni med et særdeles tilfredsstillende overskud. Siden sommerferien har vi udvidet vores portefølje med ikke mindre end 9 nye og betydende budgetter. I øvrigt blev Charlotte til Rosenstand i august 2005. Kalenderåret 2005 slutter med en sprængfyldt ordrebog.
2006
Året er ved at være slut - og status er: Det går rigtig godt! Vi kan se, at 2. halvår 2006 har budt på større vækst og en hel del nye kunder. Vi har sagt goddag til tre nye Conceptere i år, og de arbejder hårdt hver dag.
Regnskabsåret 2005/2006 sluttede med et resultat på knapt 2 millioner kroner. Det er godt nok - og vi tør da godt fortælle, at vores nøgletal ligger i Top 5 i branchen i Danmark. Området med SEO vokser markant her.
2007
Vi har med slutningen af juni afsluttet regnskabsåret 2006/2007 med et endnu bedre resultat end det forrige. Faktisk så godt at Dun & Bradstreet har tildelt os en "AAA" rating, der er den højeste kredit- og økonomirating, et selskab kan opnå. Mindre end 5% af alle selskaber i Danmark har en "AAA" rating. Og væksten fortsætter…
2008
Halvårsregnskabet for 1. juli 2007 - 31. december 2007 gav det største resultat til dato. Og vi har startet 2008 med den største samlede ordremængde, der nogensinde har været i firmaet. Vi er også lige blevet færdige med at bygge til, så vi nu har endnu bedre faciliteter til Concepterne. Det skal nok blive et godt år!
At 2008 bliver godt, kan vi se allerede nu i februar. Og det er også i februar, vi har taget den strategiske beslutning at konvertere til et rendyrket online reklamebureau med fokus på online reklame og søgeoptimering.
Vi har i november 2008 modtaget vores AAA rating fra Dun & Bradstreet for 2. gang - og er dermed blandt de 4,7% af selskaber i Danmark med verdens højeste kreditrating. Det er vi godt tilfredse med!
2009
Hele 2009 har vi været booket mellem to og fem måneder frem i tiden. I skrivende stund - juli 2009 - har vi netop lukket regnskabsåret 2008/2009, og det viser endnu et forrygende overskud. Sandsynligvis mindst lige så stort som det seneste regnskabsår. 2009 blev også året, hvor vi etablerede os i USA - nærmere bestemt i Florida. Her hedder vi CIAPS, Inc., og her arbejder vi også med SEO og online marketing.
I marts udkom den første SEO bog fra os - og den er udråbt som den bedste danske SEO bog. Det er vi glade for.
2010
Vi opererer nu i både USA og Danmark med kontorer i begge lande. Og vi er stadig lige ophængte. Kundeporteføljen er udvidet betragteligt, ligesom opgavetyperne i større og større grad er på koncernniveau. Regnskabsåret 2009/2010 er netop sluttet med det største nettooverskud i firmaets historie. Og vores Triple A Rating fra Dun & Bradstreet er netop blevet os tildelt for femte år i træk - dermed er vi blandt de 4% mest solide selskaber i Danmark. Men vi glemmer ikke, hvor vi kom fra, og vi nyder stadig opgaver for små virksomheder!
2011
Startede som 2010 sluttede: Med en fyldt opgavebog og masser af spændende kunder + nye projekter undervejs. Sidst på året udgav Concept Interest bogen "Virkeligheden er klog", der er en coaching bog skrevet af Thomas Rosenstand. Og vores Triple A rating (verdens bedste kreditrating) blev fornyet for 6. år i træk.
2012
Markedet er stadig nærmest umætteligt, og vi har udvidet vores stab af tæt tilknyttede freelancere for at følge med efterspørgslen. I første kvartal af 2012 udgiver vi SEO-LEX 12, der er den tredje udgave af Danmarks mest købte SEO bog.
2013
Vores amerikanske datterselskab øger omsætningen og - ikke mindst - overskuddet fortsat, og i dag er Ciaps, Inc. i Florida ved at nærme sig Concept Interest målt i omsætning - en yderst tilfredsstillende udvikling.
2014
Bogsalget i Danmark slår nye rekorder, og den seneste udgave af den populære SEO-bog "SEO-LEX 13" er efterhånden blevet den danske bibel om SEO. Tjek den her: SEO-LEX. I 2014 er der indtil videre aftalt én konference i Danmark, hvor Thomas Rosenstand har to indlæg - og det er Marketing Camp 2014 den 27. maj i København.
2015
Vi arbejder fortsat med base i Florida - med danske kunder som det primære. Og vi har stadig travlt! Vi må konstatere, at tiden nærmer sig, hvor vi udelukkende driver selskab fra USA.
2016
Aktiviteterne i virksomhederne er nu samlede i det amerikanske selskab TCON Services, LLC - der som binavn har Concept Interest. Året har også budt på endnu en udgave (kraftigt opdateret og omskrevet) af SEO-LEX, som nu hedder SEO-LEX16. Sideløbende har TCON lanceret Slankeskolen, der i den grad har taget markedet med storm.
2017
SEO-LEX hedder nu SEO-LEX17 - de facto SEO bogen på dansk opdateres hvert år. Også i år taler Thomas Rosenstand på SEOday i Kolding - konferencen der er den absolut førende om SEO i Danmark. Vi betjener kunder i primært Danmark - og det går godt.
2018
Januar var - traditionen tro - måneden for det årlige besøg i Danmark til SEOday konferencen, hvor Thomas taler hvert år (det gør han også i 2019). Vi har travlt - balanceret og med respekt for vores egen velfærd. Vi må nødvendigvis sortere, da efterspørgslen på vores services er højere, end vi umiddelbart kan kapere.
2019
Også i år er Thomas taler på den førende danske konference om SEO: SEOday 2019 i Kolding. Så er der SEO-LEX, der udkom lige inden jul i 2018 i sin nyeste udgave: SEO-LEX19. Ellers er det - indtil videre og i skrivende stund (januar 2019) business as usual. Og det er i grunden heller ikke så ringe! Nå ja: Vi udgav det længe ventede videokursus i WordPress SEO - en kæmpe succes fra dag 1!
2020
Året bød som vanligt på SEOday i januar, og april udkom vi med kurset FiloSEOfi - læs om det her.
Som i Danmark er vi også her ramte af Corona, men vi er sunde og raske, og vi har ikke mærket nogen nedgang forretningsmæssigt. Det skyldes nok vores mange år i branchen.
2021
Vi er her - og faktisk endte 2020 med at blive vores bedste år regnskabsmæssigt, siden vi forlod Danmark i 2009. Det er vi glade for, og samtidig er vi ydmyge over, at krisen med Corona har ramt så mange andre så hårdt. Traditionen tro udkom SEO-LEX den 16. december - den kan du få her: SEO-LEX 22
2022
Udover "business as usual" afviklede vi i september noget helt nyt på den danske SEO-scene: SEO Elite Camp. Det blev en forrygende succes, og det er med sikkerhed events, vi gentager i 2023. 13. december udkom den 14. udgave af den navnkundige SEO-LEX i version 23.
2023
Efter succesen med SEO Elite Camp i september 2022 valgte vi at gøre det igen i april i år. Denne gang med 4 hele dage - og de blev udsolgte på kort tid. Ingen tvivl om det koncept længere. Ellers er det business as usual mens vi nysgerrigt følger med i udviklingen indenfor AI. Som vanligt er SEO-LEX blevet opdateret - den udkom i sin 15. udgave den 12. december 2023, og du kan få den her.
2024
Vi kan ikke spå, så vi ved ikke endnu, hvad året helt bringer. Men det bragte endnu en succes med SEO Elite Camp, der blev afholdt i marts. Anmeldelserne taler deres tydelige sprog - se her.
Året har også bragt en del nye kunder - primært til linkbuilding og "reparation" efter Google Helpful Content Update.
Hvis du er nået hertil, har du nok samme holdning, som vi har: Historien bag alt betyder noget!
Vi er - som du er det - et produkt af vores historie. Nu er spørgsmålet: Skal du være en del af vores historie, og må vi blive en del af din?
Vi kan også hjælpe dig med: