Hvordan laver man SEO i 2024?
Ja - du har helt ret! Det kræver ekspertviden at komme helt ud i krogene, men det betyder bestemt ikke, at du ikke selv kan gøre en masse med gør det selv SEO. Og jo mere, du gør selv - jo mindre skal du betale andre for at gøre for dig.
Lyder det, som om vi ikke vil gøre forretning med dig? Det vil bestemt gerne!
Sagen er, at jo mere kvalificeret, du er, jo mere får du ud af det, vi laver for dig - og så er ringen sluttet.
Derfor har vi udviklet en stribe kurser og den berømte SEO-LEX - og Thomas underviser ofte via Skype.
Skal vi se at komme i gang?
Flytte bjerge i Google
Sammen kan vi skabe resultater for dig!
Hvordan laver man SEO?
Jo mere du ved, jo mere kan du lave selv - og selvom vi lever af at lave det her for virksomheder, er der intet, vi hellere vil end at gøre det i et samarbejde med dig. Hvem elsker ikke en kvalificeret kunde?
Concept Interest har indtil videre udgivet fire meget populære e-bøger samt opbygget Danmarks eneste "lukkede" hjemmeside for webmastere og andre, der vil lære de bedste metoder til SEO og anden optimering af hjemmesider og webshops. Og der er jo vores ganske omfattende blog med artikler, der hjælper med spørgsmål og svar om SEO optimering. De er reelt en fuldgyldig SEO guide i sig selv.
Disse produkter kan du læse en kort introduktion til her - og komme nemt videre til de enkelte produkters hjemmesider. Og vil du ikke selv, kan du altid få et tilbud på søgemaskineoptimering.
Produkter fra os - Få SEO undervisning
Har du en DanDomain Shop, er SEO-TUNING et must. Med et hav af instruktionsvideoer og nemme anvisninger lærer du at dominere i søgemaskinerne med din shop.
Forfatteren
E-bøgerne er skrevet af Thomas Rosenstand og baseret på 24 års professionelt arbejde med søgemaskineoptimering og optimering af hjemmesider kombineret med en mangeårig baggrund fra salg og marketing.
Læg dertil flere års erfaring som underviser og foredragsholder, og du har de stærkeste "gør det selv" værktøjer, du kan forestille dig i forhold til undervisning i SEO.
Lad os lave din optimering
Ja - det er ikke helt ligetil, men hvis vi kombinerer det, du har lært og kan lære med for eksempel SEO-LEX med det, vi kan... Så har du faktisk en ret eksplosiv ting kørende, hvor du kan erobre de pladser i Google, der for alvor tæller. Netop SEO-LEX er kendt som den ultimative undervisning og den er 100% målrettet "søgemaskineoptimering hvordan" - så alle kan være med.
SEO optimering er i øvrigt en absolut "bastard" i det danske sprog! SEO er jo en forkortelse for Search Engine Optimization, så det er det rene ordskvalder at koble ordet "optimering" bagefter "SEO".
Gratis tilbud på SEO
Det koster naturligvis intet at få en plan og et tilbud på, hvad vi kan gøre for dig i forhold til SEO og bedre udnyttelse af din hjemmeside/webshop. Vi har ingen bindinger på noget som helst - det behøver vi slet ikke. Kvaliteten af vores arbejde gør, at du slet ikke har lyst at prøve noget andet.
Det starter herunder, fortsætter med et opkald fra Thomas - og så får du et forslag, der vil gøre forskel for dig i kampen om pladserne i Google. Vil du gerne vide lidt mere om, hvordan et samarbejde kan se ud, kan du læse her: Hvordan arbejder vi for dig?
Fremgangsmåde og rækkefølge
Der er ingen tvivl om, at det kan synes overvældende at skulle i gang med søgemaskineoptimering på en eksisterende hjemmeside. Og lige så overvældende kan det opleves at skulle definere processen på en ny hjemmeside. Men faktisk er det ikke så slemt.
Som med så meget andet her i livet gælder, at fundamentet er afgørende for resten. Det betyder, at jo mere søgemaskinevenligt din hjemmeside er opbygget, jo nemmere bliver resten af opgaven.
Her er det nok på sin plads at bringe en løftet pegefinger. Du kan sandsynligvis ikke finde ét eneste CMS eller shopsystem, der ikke bærer prædikatet ”søgemaskinevenligt”, men det er desværre langt fra sandt. Heldigvis er der mange, der kommer tæt på, og som regel kan de fleste systemer tunes til at være ganske søgemaskinevenlige.
Et godt råd: Står du foran en investering i et CMS, kan det være en overmåde god investering at konsultere en søgemaskineekspert, der ikke selv udbyder et CMS for at få en vurdering af de systemer, du har i tankerne baseret på dine behov og planer. Den lille udgift kan du hente hjem mange gange senere i forløbet.
Hvis du skal have nyt system
Her er alt jo muligt, og det er her, du skal lade en uvildig konsulent hjælpe dig. Og uvildig i denne sammenhæng betyder: En anerkendt søgemaskineekspert uden tilknytning til en bestemt udbyder af CMS eller shopsystemer – og naturligvis uden egne systemer.
Lav en beskrivelse af dit projekt med særlig fokus på, hvor i verden du skal være synlig, hvor stor hjemmesiden/webbutikken skal være, om du har planer om at vise video på siderne og – ikke mindst – om der skal være en integration til andre systemer som f.eks. regnskabssystemer etc. Oplys også i planen, hvilke CMS/shopsystemer du kigger på.
Tag en snak med en søgemaskineekspert på basis af beskrivelsen – og brug de råd og anbefalinger, du får, når du skal forhandle med de enkelte leverandører, inden du træffer dit valg.
Måske får du bygget dit helt eget system, og så er det væsentligt, at du har din søgemaskineekspert med på sidelinjen. Sørg for, at han får mulighed for at gennemteste de første betaversioner af din hjemmeside. Og at han har en kontaktperson hos udviklerne, der er indstillet på at samarbejde om at skabe den bedst tænkelige løsning for dig. Det lyder banalt – men det er det bare ikke.
Hvis du vidste, hvor mange store og meget store systemer, der har måttet ombygges totalt med store omkostninger til følge for at kunne crawles og indekseres af søgemaskiner, ville du græmme dig. Det er mange, mange gange billigere at lave det rigtigt fra starten.